„Majówka” w Kazimierzu

We wtorek, 2 maja, dyrektor Domu Fundacji, ks. Jan Strzałka, zorganizował wycieczkę do Kazimierza Dolnego, do udziału w której zaprosił ministrantów, pełniących służbę liturgiczną w kaplicy fundacyjnej. O godzinie 9-tej wyruszyły dwa samochody, w których znajdowało się 9 osób. Kilku stypendystów z różnych przyczyn nie mogło wziąć udziału w „majówce”.

Jadąc w kierunku Kazimierza Dolnego, zatrzymaliśmy się w miejscowości Kębło, gdzie od XIII do XVIII wieku była czczona cudowna Figurka Matki Bożej, która następnie została przeniesiona do kościoła parafialnego w Wąwolnicy. W miejscu pierwszych objawień Matki Bożej odśpiewaliśmy Litanię Loretańską. Następnie udaliśmy się do kościoła parafialnego w Wąwolnicy, aby przez chwilę pomodlić się przed cudowną Figurą Matki Bożej Kębelskiej.

Około godziny 11-tej dojechaliśmy do Kazimierza Dolnego, miasteczka, którego początki sięgają XI wieku. Założenie miasta oraz budowę zamku obronnego legendarnie przypisuje się Kazimierzowi Wielkiemu. Zwiedziliśmy kościół farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, w którym znajdują się najstarsze organy w Polsce, kościół oo. Franciszkanów, Górę Trzech Krzyży, ruiny zespołu zamkowego, basztę, cmentarz żydowski i renesansowy Rynek.

Po posileniu się smaczną pizzą wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lublina.