Śladami św. Jana Pawła II

W dniach 25-26 maja stypendyści Fundacji Jana Pawła II wraz z Przyjaciółmi Fundacji z Warszawy, pielgrzymowali do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II w Krakowie oraz do opactwa Benedyktynek w Staniątkach i Sanktuarium pasyjno-maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Nasze pielgrzymowanie rozpoczęło się w sobotę bardzo wcześnie rano, kiedy to wyjechaliśmy autokarami do Krakowa, do Centrum św. Jana Pawła II „Nie lękajcie się”. Zwiedziliśmy sanktuarium, zapoznając się z układem architektonicznym i wystrojem świątyni. W kaplicy Relikwii uczestniczyliśmy we Mszy św., której przewodniczył ks. Jan Strzałka. Po Eucharystii mieliśmy okazję oddać cześć naszemu świętemu Patronowi poprzez ucałowanie jego relikwii. Liturgię ubogacił chór oraz zespół muzyczny stypendystów.

Po Mszy Świętej i zwiedzaniu Muzeum św. Jana Pawła II stypendyści udali się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. W Domu Duszpasterskim przy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia zjedliśmy przepyszny obiad, a następnie o godz. 15.00 odmówiliśmy wspólnie w kaplicy sióstr Koronkę do Bożego Miłosierdzia. Przy okazji mogliśmy oddać cześć św. Faustynie i ucałować jej relikwie.

Jednym z najważniejszych wydarzeń tego dnia było spotkanie z ks. kard. Stanisławem Dziwiszem, osobistym sekretarzem papieża Jana Pawła II w latach 1978-2005. Podczas spotkania ks. kardynał przybliżył nam sylwetkę naszego Świętego Patrona. Następnie udaliśmy się na nocleg do Pensjonatu Trans Express.

Przez cały dzień towarzyszyła stypendystom Pani Ewa Bednarkiewicz, prezes Towarzystwa Przyjaciół Fundacji Jana Pawła II, która była inicjatorką pielgrzymki oraz członkowie Stowarzyszenia.

W niedzielę, 26 maja, udaliśmy się do Staniątek, gdzie mieliśmy Mszę św. w kościele św. Wojciecha. Eucharystii przewodniczył ks. Robert Ptak. Po Mszy św. mieliśmy okazję zwiedzić kościół i muzeum, a także uczestniczyć w spotkaniu z mniszkami Opactwa. Pani prezes Ewa Bednarkiewicz osobiście jest zaangażowana w pomoc przy jego remoncie. W czasie wakacji również stypendyści zaangażują się w prace w Opactwie Sióstr Benedyktynek. Następnie siostry zaprosiły nas na pyszne ciasto i herbatkę.

W godzinach południowych udaliśmy się do Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie odprawiliśmy Drogę Krzyżową, przeżywając poszczególne wydarzenia Męki Pana Jezusa, współczując Jego cierpieniu.

Późną nocą wróciliśmy do Lublina, wdzięczni wszystkim ofiarodawcom, dzięki którym ta wyjątkowa pielgrzymka mogła dojść do skutku. Wspomnienia z pielgrzymki na pewno pozostaną na długo w naszych sercach, mobilizując nas jeszcze bardziej do kroczenia drogą wiary.